Posted on

A légzés fontossága

A légzésről

Azt biztosan megállapíthatjuk, hogy a légzés az egyik legfontosabb dolog az életünkben. Táplálék nélkül hetekig is túlélünk, víz nélkül napokig életben maradunk, de levegő nélkül csupán néhány percig tudunk létezni. A friss oxigén elengedhetetlen a testünkben lezajló anyagcsere folyamatokhoz, valamint ez biztosítja számunkra a testünk energiájának alapját is. A jó minőségű levegőn túl, annak mennyisége és a bejutásának milyensége is meghatározó, ha a légzés minőségéről beszélünk.

Egy átlagos ember percenként körülbelül tizenhétszer vesz levegőt; ebbe több szakasz is tartozik, például a belégzés, a kilégzés, a légzésbenntartás és légzéskinntartás is.

Milyen a helyes légzés?

A helyes légzés az imént említett adattal szemben, kb. 10-12 légzés/percre redukálható. Ez mindig az orron keresztül történik és az elhasznált levegő szájon át kerül kifúvásra. A csendes, nyugodt belégzés során az orron keresztül felmelegszik és nedvesedik a beszívott levegő. Az orrban található szőrszálak kiszűrik a baktériumok és kórokozók jelentős részét, a pollent, az atkákat és a jelentősebb kórokozókat is.
Az orr egyben szabályozza is a belélegzett oxigén mennyiségét is, így erőteljesebb a rekeszizom összehúzódása.

Tehát, jó mélyen lélegzünk, lassan és nyugodtan az orrunkon keresztül, ezáltal felmelegítve a hideg levegőt, így használva a rekeszizmot, oxigént juttatva a tüdő minden részébe.

A kilégzés gyors, hogy a szervezet méregtelenítése a káros anyagok kibocsájtásával könnyedén megtörténhessen.

Milyen előnyei vannak a helyes légzésnek?

  • Az első kiemelendő pozitív hatás, hogy javul az emésztésünk, hiszen a levegőt nem a hasba, hanem a tüdőbe lélegezzük, ezáltal sem nehezítve az emésztési folyamatot.
  • Helyes légzés esetén növekszik a szervezet oxigén felvétele, ami javítja az agyi keringést, ezáltal tisztábban tudunk gondolkodni és hatékonyabbak leszünk.
  • A helyes légzés segít a testtartás javításában és a megfelelő testtartás kialakításában. A görnyedt tartást felváltja az egyenes tartás, mely által nem romlik tovább a koncentrációs készségünk, ez pedig hatással lehet a kedvünkre is.
  • Nagyon fontos, hogy sokkal energikusabbak is leszünk, mely által hosszabb ideig leszünk képesek figyelmet fordítani a napi tevékenységeinkre, s így még kitartóbbá válhatunk.
  • Nagyban segít a feszültség oldásában és a stressz levezetésében. A helyesen kivitelezett légzőgyakorlat csökkenti a nap során felgyülemlett feszültséget és terheket.
  • Méregtelenít és a keringési problémákra is jó hatással van.
  • Kiválóan alkalmazható a fájdalom csillapítására is.
  • Felhozhat benned nem várt érzelmi állapotokat is vagy felerősítheti a már meglévő érzéseket, emiatt, ha lehetőséged van rá, keress fel egy támogató közeget vagy egy terapeutát, aki segíthet a lelki gyógyulásban.

Felkeltettük az érdeklődésedet? Te is szeretnéd elsajátítani a helyes légzés technikáját? Következő blogbejegyzésünkben megtanítjuk neked, hogy meditációs párnán lazítva, hogyan tudod a helyes légzéstechnikát alkalmazva visszaállítani a legideálisabb állapotot a testedben. Tarts velünk akkor is! 😊