Posted on

Hogyan érezd jól magad?

Amikor boldogok vagyunk, ráhangoljuk magunkat az emelkedett érzések frekvenciájára. Valójában azért vagyunk itt, hogy jól érezzük magunkat, hogy élvezzük a személyiségfejlődésünk során megtett utazást. Soha nem válunk befejezetté, ezért nem tudjuk elrontani azt, amit csinálunk. Minden mindig változik, új nézőpontokat veszünk fel.

A legfontosabb azonban, hogy ezen az úton jól érezzük magunkat, azonban nem megy ez mindenkinek könnyedén. Amikor ezt érezzük, akkor valamilyen ellenállás van bennünk, ami nem engedi, hogy a folyamatban boldogan vegyünk részt.


Hol lehet a probléma?

Ilyenkor érdemes tágabb perspektívából szemlélni a helyzetet, és másik nézőpontból rávilágítani a problémára. Így megkönnyebbülünk és csökken bennünk az ellenállás. Természetes módon megnövekszik a rezgésszintünk. Ezek után, megnyugtató kijelentéseket tehetünk, hogy minden rendben van, mert valójában minden rendben alakul. 

  • „Minden nap egy új lehetőség.”
  • “Minden rendben van.”
  • „Minden értem van.”

Amikor kitűzzük azt, hogy jól érezzük magunkat, akkor hajlamosak vagyunk ezt az állapotot elérendő céllá tenni, ezzel pedig a hiányát erősítjük. Holott az, hogy jól érezzük-e magunkat, pusztán az adott pillanatban dől el; vagy jelen vagy, vagy nem jelen az esemény megtörténtekor. Ez pedig kizárólag a fókuszunktól függ. 

Az adott pillanatban érdemes megfigyelnünk, merre irányulnak a gondolataink. Milyen történetet mesélünk magunknak, mit hiszünk el magunkról. Amikor a hiányállapotra való fókuszálást állapítjuk meg, azt is megtehetjük, hogy a képzeletünket arra használjuk, hogy jobban érezzük magunkat, akárcsak a gyermekkorunkban. Már akkor is minden elképzeltünk magunknak, hogy egy helyzetet még izgalmasabbá tegyünk. Miért ne tehetnénk meg ezt most is? Legyen ez az ugródeszka!

Játssz el bármit, képzelj el bármit a napod folyamán.

Ki mondja meg, hogy csak arra figyelhetünk, ami körülöttünk van? A gondolatainkat és az érzéseinket mi alakítjuk. Ha észrevesszük, hogy a gondolataink negatív irányba fordulnak, azonnal reagáljunk rá. Fordítsuk meg a jelentéstartalmát!  Helyezzük a fókuszt a szépre, a jóra, az érzéseink pedig ennek megfelelően alakulnak majd.


Az is előfordulhat, hogy arra leszel figyelmes, hogy képtelen vagy megváltoztatni a benned megjelenő kellemetlen érzéseket, gondolatokat. Vedd észre, ha újra és újra a bántó, “negatív” érzések vesznek hatalmukba. Lehetséges, hogy segítség nélkül nem tudsz elindulni tartósan ezen az úton. Számos szakember és eszköz áll rendelkezésünkre (pszichoterápia; érintésterápia – masszázs; mozgásterápia – tánc, bodywork, jóga; és még sok más irányzat, kinek mi..), hogy meglássuk a jót is magunk körül. Bátran nyújtsuk ki kezünket és kérjünk segítséget!


Ne késlekedj, kezdd el még ma a gyakorlást, hogy a boldogság egy életstílussá váljon az életedben, hiszen a boldogság tanulható!