Posted on

A meditáció pozitív hatásai a testre és a lélekre

meditációs élettani hatásai testre és lélekre


Számos tudományos kísérlet, valamint a magunkon is észlelt változások igazolják, hogy a meditáció alkalmazása jótékony élettani hatásokkal bír a fizikai és mentális egészségünkre egyaránt. A növekvő kognitív teljesítmény, a fejlődő empátia, valamint az energiaszint megemelése bárki számára elérhető a rendszeres, napi kb. 30 perces meditáció eredményeként.

Mi a meditáció?

A meditáció során az elme inaktívvá válik, ezáltal képesek vagyunk elérni egy olyan, azt a belső csend állapotát, ahol megszűnik a tér és az idő fogalma. Az ego háttérbe szorulása által a meditáció alatt nincsenek személyes gondolataink, az aggodalmak, a terhek és a teendők helyét a boldogság és a nyugalom érzése veszi át. Az agyműködésünk lelassul, az éber tudatállapotot eredményező béta agyhullámok helyett a relaxált állapotot eredményező alfa-, esetenként a mélyalvás, az öntudatlanság állapotában is működő théta hullámokat produkálja az agyunk.

Milyen típusú meditációk léteznek?

A modern meditációs technikáknak különböző típusai vannak. Ilyen az ülő meditáció, a sétáló meditáció, valamint a test és a testünk működéseinket megfigyelése a gondolataink tudatos pásztázásával. Ezen felül választhatsz vezetett, vagy egyéni meditációs gyakorlatok közül is.

Élettani hatások

A meditáció alkalmazása során, megkülönböztetünk fiziológiai és pszichére irányuló jótékony hatásokat is.
Fiziológiai jótékony hatások

  • Mélyebb szintű fizikai relaxációt eredményez.
  • Csökkenti a menstruációt megelőző tüneteket.
  • Segíti a műtétek utáni felépülést.
  • Erősíti az immunrendszert.
  • Csökkenti a vírusok hatékonyságát és az érzelmi stresszt. 
  • Serkenti az energiát, növeli az erőt és életerőt.
  • Csökkenti a szabadgyököket, kevesebb a szövetkárosodás.
  • Csökkenti a koleszterin szintet, így kisebb lesz a szív- és érrendszeri megbetegedés veszélye.
  • Lassítja az öregedés folyamatát.
  • Koherensebb agyműködést eredményez.

Pszichés jótékony hatások

  • Elmulasztja a fóbiákat és félelmeket.
  • Segíti kontrollálni a saját gondolatainkat.
  • Növeli a kreativitást.
  • Fejleszti a tanulási képességet és a memóriát.
  • Fejleszti az intuíciót.
  • Tisztítja a jellemet.
  • Segíti a kommunikációt az agy két félteke között.
  • Kevesebb az alvás igény kialvatlanság helyreállítására.
  • Csökkenti az állandó gondolkodást.
  • Csökkenti az aggódásra való hajlamot.

Meditációs eszközök

Az elmélyülés, a teljes relaxációs állapot elérését segítő számos eszköz közül válogathatunk. A füstölők és az illóolaj párologtatók a hangulat megteremtését, a hangtálak a rezgések által harmonizálják a testünket, míg a meditációs párnák segítenek a helyes testtartás és egyben a kényelmes pozíció megteremtésében.

Yalmana meditációs párnák

Az ülő meditáció esetében kiemelten fontos a megfelelő testtartás, ugyanis az energiák áramlása helytelen ülés esetén akadályozott, így a hatások fizikai síkon nehezebben vagy nem is érvényesülnek. A gerinc természetes görbületei a megfelelő izmok feszültségmentes állapotában adják a test középvonalában végig húzódó központi energiacsatorna, azaz a prána csatorna egyenességét.
A gerinc helyes tartását, a combok vízszintes vagy a térd felé kissé alacsonyabb szögállása meditációs ülőpárnával könnyedén kivitelezhető. A Yalmana meditációs párnák nem csak azért elbűvölőek, mert csodálatos csakra színekben, mandalákkal és pozitív üzenetekkel láttuk el őket, hanem alkalmazásukkal az energiaáramlás akadály nélkül biztosított, ezáltal a meditáció jótékony élettani hatásai még eredményesebbek lesznek.

Szeretettel várunk webshopunkban, ahol több, mint 35 féle Yalmana meditációs párna közül válogathatsz. Az alábbi linkre kattintva pedig egy immunerősítő meditációval is szeretnénk kedveskedni olvasóink és vásárlóink számára is.