Posted on

A jólét gyakorlásának eszközei

Azt már számos cikkünkben átbeszéltük, hogy a gondolataink teremtő erejűek, ezért nem mindegy, hogy hova irányítjuk a figyelmünket. A jólét érzése ugyanolyan erősen hat, mint a szegénység tudat, azonban neveltetésünkből adódóan hajlamosak vagyunk a negatív aspektusokra helyezni a figyelmet. Ezek már szokássá és egyben hitrendszerünkké is válnak/váltak az idők során.

A jólét is egy lelki állapot, mely esetében a gondolatok mellé érzelmek társulnak és ennek a körforgásában teremtjük a mindennapjainkat. Ez alapján kijelenthetjük, hogy a jólétünk alapja a tudatosság.

A tudatosság a jólét megközelítéséből annyit jelent, hogy tudatában vagyok az aktuális lelki állapotomnak. Felismerem, ha a tudatalatti elme, a programok által működtetett gondolatok hatalmába kerülök és képes vagyok kilépni ebből az állapotból. Ha a tudatalatti program helyett a bőségre, a jólétre és a sikerre összpontosítok, akkor megszabadulok az önbeteljesítő jóslatoktól, vagyis átírom/átprogramozom őket. 


4 módszer a jólét tudatállapotának eléréséhez

Légy hálás!

Biztosan te is hallottad már, hogy a hála az egyik legmagasabb rezgésű érzés. Adj hálát minden olyan pillanatért, amelyet eddig természetesnek vettél az életedben. Elegendő lehet csak rágondolni, hangolódni az adott dologra, eseményre, személyre. Előfordulhat, hogy egy kellemesen bizsergető érzést tapasztalsz közben, vagy azt, hogy elmosolyodsz, talán lenyugszol, elcsendesedsz. A hálanapló vezetésével még több dolgot sorra vehetsz, amiért hálás vagy és megerősítheted ezt az érzetet magadban.

Irányítsd az érzéseidet

Ismerd fel az érzéseidet és változtass rajtuk, ha negatív spirálba kerülsz. Ha jól érzed magad, akkor a jó dolgok meglétét is növeled az életedben azáltal, hogy folyamatosan magas rezgésszinten tartod magad. Ez nem azt jelenti, hogy azonnal kizárod és figyelmenkívül hagyod a negatív energiákat. Légy tudatos és figyeld magad. A kellemetlen, fájdalmas érzetek is helyénvalóak tudnak lenni, azonban légy résen a játszmákkal. Érdemes utána járni, mi okozza a fájdalmakat benned és hogyan tudod kezelni azokat, hogy minél előbb kikeveredj a negatív spirálból.

Vezetett meditációk alkalmazása

Az irányított meditáció és a vizualizáció remek eszközök arra, hogy elképzeld, hogyan fogod magad érezni és hogyan fogsz kinézni akkor, amikor a vágyott létállapotban létezel. Ezáltal mindennap megtapasztalhatod a jólétet és szokássá alakíthatod. Van, hogy nem könnyű még elképzelni sem a jobb/szebb állapotot és ez rendben van így. Ha kellően kitartó vagy, meglátod ezen a nehézségen is túljuthatsz a rendszeres gyakorlással.

Napi rutin

Alakíts ki olyan új cselekvéseket, amelyeket minden nap elvégzel azért, hogy magas rezgésszinten tartsd magad, így ráhangolódva a céljaid és vágyaid energiáira. Ez lehet egy reggeli séta a napsütésben, egy napindító vagy napzáró jóga, mantrázás vagy bármi, ami jóérzéssel tölt el téged. Találj rá a számodra ideális rutinra.

Reméljük, hogy a cikkünk által sikerült hozzájárulnunk ahhoz, hogy közelebb kerülhess a vágyott jólét állapotához. Kellemes gyakorlást kívánunk! 😊