» Láttad már párna újdonságainkat? «

3+1 tipp, ha kirándulni vágysz

Yalmana
2021.05.25 11:15
Mivel több alkalommal is ösztökéltünk már Titeket a kimozdulásra, szívesen megosztunk néhányat a mi kedvenc kirándulásainkból. Vannak helyszínek, ahová gyakrabban visszatérünk, valamiért vonzóbbak, így bőven akad még számunkra is felfedeznivaló csodás országunkban. Mindegyik helyszín könnyű-közepes sétával bejárható.

Azt tapasztaltuk eddigi kiruccanásaink alatt is, hogy a spontán, tervezés nélküliség mindig extra színfoltot adott. Persze nem árt ilyenkor is igazán nyitottnak lennünk, hiszen bármilyen csodával szembe találhatjuk magunkat. Az alábbi helyszíneken készült fotóink nagy része nem az elmúlt hónapokban készült, így előfordulhat, hogy változtak a látképek az idő múlásával..

1.tipp Hollókő

Egyik kedves visszatérő úticélunk Hollókő. Itt már többször is jártunk. Mi Budapestről indulunk, innen szeretünk fő- és mellékutakon, falvakon keresztül megközelíteni a kitűzött célt, így maga az utazás is bőven tartogat csodákat. Hollókő környéke tele van helyes kis falvakkal, úton Hollókő felé számos kisebb dombon meg tudunk pihenni. Egyik ilyen útunk során fedeztük fel Bujákon a Sasbérci kilátót is, igaz ottlétünkkor éppen zárva volt. Viszont több pad és fa árnyéka is hívogatott minket egy kis ellazulásra.

Hollókőn található egy vár, érdemes meglátogatni, szépséges és megnyugtató volt a kilátás. Hollókőn átvezet több turista útvonal is. Nyugalmas volt a környék, amikor mi éppen ott jártunk.

Hollókő ófalunak van egy romantikája a különleges tájegységi házikókkal. Az egyes házakban különféle mesterségek termékeivel találkoztunk, mi a házi sajtokból zsákmányoltunk.. :)

2.tipp Kaposvár és Deseda park

Elhatároztuk, hogy végig látogatjuk a hazai lomkoronasétányokat. Az első célpontunk a desedai kalandparkhoz vezetett. Maga a lombkoronasétány igazán nem nagy. Kisgyermekeseknek talán néhány perc játékélményt adhat a csúszdával (vagy sokkal többet is!! :))), de innen a szigetre besétálva örökzöldek sokaságába futottunk, ami a téli kopárságban maga a felüdülés volt. Egy igazi gyöngyszem ez az arborétum a park ezen részén. A DESEDA park egy egész nagy kiterjedésű, 2 részből álló terület. Bringával is körbejárható a tó. Hazafelé bekanyarodtunk még Kaposváron a Városligetbe egy sétára, igazán megérte.

Magyaregres, Desedai parkerdő és arborétum

3.tipp Őrség

Az Őrségbe szívesen visszatértünk már több alkalommal is. Ez a környék is bővelkedik a természeti látnivalókban, sajátos környezetben, épületekben, ízekben. Márokföld, Csesztreg, Őriszentpéter és még mennyi hely és település. Hiszen az Őrség is az a hely, ami telis-tele van aranyos falvakkal, a legtöbb településen gyöngyszemekkel, érdemes körülnézni és meg-megállni, felfedezve őket. Botlottunk bele már látogatható, elképesztően apró templomokba, fantasztikus látványt nyújtó környezetbe vagy egy kicsinyke, de annál hangulatosabb fürdőbe is.

Csesztregi tó és szabadidőpark gyermekekkel is ideális lehet, némi elfoglaltságot és kikapcsolódást biztosító szabadidőpark tóval és mini tanösvénnyel, játékokkal foglalja le a gyerekeket. Mivel nagy területről van szó, felnőttek is élvezhetik a park adta élményt, mi sétáltunk egy nagyot, majd leheveredtünk a fűbe.

Márokföldön található egy különleges energiájú park, itt olvashatsz róla bővebben. Ha szeretnél töltődni vagy kapcsolódni magadhoz, ez a hely biztosan sokat segíthet ebben is.

+1.tipp Budapest

Nem utolsó sorban következzék Budapest. Mi itt élünk mindketten a párommal, több, mint 20 éve, de még így is bőven van mit látnunk és felfedeznünk nekünk is. Kiemelünk néhányat, de sok egyéb kedvenc helyünk van ezeken túl is:

A pesti oldalon a Kálvin tér környékén számos hely ad lehetőséget nézelődésre, kisebb sétákra: a Múzeumkert, innen csak néhány perc sétával elérhető a Duna part és a Bálna terasznál hosszan végig flangálva a napnyugta csoda színes tud lenni szerencsés napokon.

A Károly-kert és mellette a Szerb utcában megfigyelhetőek az alacsony szinten lévő ablakok, a mai járószint alatt építették őket, vagyis állítólag megemelték az utca szintet az áradások miatt, ezért a megszokottól eltérő képet mutatnak az itteni ablakok és bejáratok. Különleges épületek vannak ezen a környéken.

A budai oldalon a Gellért-hegy is tartogat meglepetéseket kialakított játszótérrel és parkokkal. A Gellért fürdő oldalán kacskaringózhatunk fel a Citadellához, itt több út és ösvény is vezet a csúcsig. Innen a fürdőtől a sétánkat kezdve a Sziklatemplommal találkozunk először, ajánlott ide is betérni. A hegyről több ponton is van betekintési lehetőség a Dunára, felérve a kilátás gyönyörű, tiszta időben minden irányban messzire ellátni. A Gellért-hegy túloldalán találjuk a Filozófusok Kertjét, ahol spirituális tanítók ölelésében akár gyakorolhatjuk az elcsendesedést is vagy tollasozhatunk is a családdal, ha úgy tartja kedvünk.

Reméljük sikerült valami újdonság morzsával szolgálnunk! Kellemes felfedezést kívánunk, ha nyakadba veszed a várost és kalandra fel, vedd észre a környezetedben rejlő szépségeket!