Posted on

Sportolási lehetőségek ősszel és télen

A hidegebb idő beköszöntével és a sötét órák számának növekedésével egyre kevesebb kedvünk van a szabadban időt tölteni; ez főként a nyári sportok szerelmeseit érintheti érzékenyebben, akiknek csökken a lehetőségek tárháza a mozgást illetően. Blogbejegyzésünkkel szeretnénk ötleteket adni, hogy az őszi/téli hónapokban is megmaradhasson a fizikai aktivitásunk!


Futás és biciklizés a szabadban

Magasított talpú cipőben és réteges, légáteresztő öltözetben a futás és a biciklizés is remek alternatívája lehet a szabadtéri mozgásnak. Számos bicikliút és kijelölt futóterep áll rendelkezésre, melyek gyakran forgalmas útvonalakat is kereszteznek; emiatt figyeljünk rá, hogy a sötétebb órákban már fényvisszaverő öltözettel és világítással is készüljünk, a még nagyobb biztonság érdekében. 


Csoportos órák akár otthonról

A legnépszerűbb sportolási lehetőségeknek is mind létezik konditermi opciója. Legyen szó futásról, biciklizésről vagy síelésről, szinte mindenre van lehetőség. A csoportos órákon nem csak jó a hangulat, hanem többed magaddal égetheted a kalóriákat, egy célért küzdve. Ráadásul az óraadó visszajelzéseiből korrigálhatod a mozdulatokat, hogy azokat helyesen tudjad kivitelezni és a testednek legkevésbé legyen megterhelő és valódi célt érjen a mozgás.

A jóga alkalmas a nyújtásra és a nyugodt lelki állapot elérésére, szerencsére már számos komplexumban és online is elérhető ez a szolgáltatás is, ráadásul előképzettséget sem igényel. Csak egy jógamatracra és egy matractartóra lehet szükséged. 😊

Nagy szeretettel ajánljuk az alábbi trénereket számodra

  • Haness Rita női egészségmegőrző óráit, ahol gátizomtérninget tanulhatsz, akár megelőzés, akár már kialakult problémák kezelésére is. Bővebb információt Rita honlapján vagy facebook oldalán találsz.
  • Kovács Szandi jógaoktató, akitől több területről is tájékozódhatsz, hiszen a nőiség megélhető csodáit és a táplálkozást is fókuszban tartja a jóga mellett.
  • Dr. Tihanyi Benedek, Bence jógaoktató óráit, ahol felfedezheted, milyen személyiségfejlesztési, önismereti, lelki gyógyulási lehetőségeket rejt magában a jógaterápia és az Élményjóga.

Túrázás a szabadban

Egy jó túraútvonal, egy remek túrabakancs, egy strapabíró öltözék és egy csodás hátizsák a túrázás elengedhetetlen kellékei. Magyarország számos gyönyörű helyen kanyargó turista útvonallal rendelkezik, ahol az állóképességünkhöz mérten választhatunk a különböző hosszúságú és nehézségű út közül. Fontos, hogy réteges öltözék és esőkabát is mindig legyen nálad, hiszen ősszel sosem tudhatjuk pontosan, mikor ér el minket egy futó zápor vagy zivatar.

Korábban ajánlottunk már kirándulóhelyeket, ezeket itt találod.


Séta a közeledben

Ha valamiért nem megoldható egyik-másik lehetőség a fentiek közül, vagy csak nem érdekelnek, kellemes alternatíva lehet a könnyed séta is, akár a lakóhelyed közelében. Mi szinte minden nap járunk egyet, kivéve szakadó esőben, akkor nincsen sok kedvünk. 🙂

A sétatempó növelésével lehet fokozni a mozgás intenzitását, ami gyorsíthatja a keringést és így serkentheti a gondolkodást is. Feltöltő érzés, ha lehetőséged adódik rá, akár munkaidőben pihenő gyanánt, egy kellemes tempójú séta, segít rendezni a gondolatok kuszaságát, adhat egy másik nézőpontot, ha nem a megszokott helyen és időben jár az agyad a dolgaidon, de akár remek megoldások és újabb tervek is szövődhetnek az út alatt. A lényeg, hogy érezd jól magad, mialatt kiszellőzteted a fejedet.


Ősszel és télen sem kell búcsút intenünk a sportolásnak, csak kicsit rugalmasabbnak és találékonyabbnak kell lennünk a tervezéskor. Jó feltöltődést és kimozdulást kívánunk! 😊