Posted on

A testünk női bölcsességének napjai | a menstruáció

A testünk egy csoda intelligens rendszer és működésében a menstruáció egy fontos lehetőség, amikor a méh szövetei megújulhatnak, megtisztulhatnak. A kifelé áramlás, elengedés folyamata alatt megkönnyebbülhet a testünk, érzelmi világunk és gondolatainkban is fellélegezhetünk. A periódus utat nyit új lehetőségek és a kreativitásunk számára. ” – Kovács Szandi jógaoktató vendégírónk gondolatait olvashatjátok e csodás és izgalmas témában.


A női virágzásunk ünnepe a testünk intelligenciájának, bölcsességének napjai.

Időt és alkalmat teremt arra, figyeljünk magunkra és egy kicsit arra, hogy vagyunk, milyen üzenete a van számunkra ezeknek a napoknak. A fájdalom és a görcsök, – ha jelen tudunk lenni a megélésben elfogadással -, akkor feltárhatnak olyan értékeinket, amelyek rejtve voltak a szorongás, aggodalmak, kétségek közt. Az elmélyülés az alkotói vágyat ébresztheti fel, amit nagyon jó érzés megélni, lehet az rajzolás, tánc, főzés.

Nem tesz jót, ha ilyenkor meg sem mozdul a test!

A fájdalomtól összegömbölyödött testtel az alhas még jobban fáj, mert a görcsben lévő méh nem tud ellazulni. Az alhas nyújtása és a csípő finom nyitása oldja a fájdalmakat, felszabadítja az izmokat az összehúzódásból, érzelmileg is felszabadító.


Javasolt ászanák a menstruációs napokra

  • a csípőnyitó pózok
  • kevésbbé intenzív hátrahajlítások
  • mudrák, kéztartások, amelyek segítik az elengedés folyamatait

Kamilla, levendula, damaszkuszi rózsaolaj

Az illó olajat az alhasra is kenem ilyenkor, extrém jó érzés, ahogy ellazít. Magnézium és B6 vitamin szintén segíti a görcsök oldását.


Ami nem tesz jót ilyenkor

  • hasizmot igénybe vevő ászanák
  • erős csavarások
  • illetve olyan ászanák, ahol a láb a fej mögött van
  • kézen egyensúlyozó ászanák
  • fordított testhelyzetek/inverz pózok
  • a sok édesség és nehéz, fűszeres étel sem jó ilyen esetben

Érdemes tartózkodni a hormonális érzelmi éves hullámaitól, mert elnehezíti a testet. Hűsítő tàplálkozással megkönnyítjük a folyamatot.

Menta, levendula, citromfű tea. Sok folyadék (nem hideg) – tiszta víz, kókuszvíz, uborkás, citromos víz, kardamomos növényi tej (kardamommal összeforralt tej langyosra lehűlve kellemesen nyugtat és az édesség vágyat is csillapítja). Továbbá javasolt még a gyümölcsök, levesek, könnyű meleg ételek fogyasztása, hogy könnyítsük ezen napok terhein.


Hálásan köszönjük Kovács Szandinak, hogy elfogadta felkérésünket és megosztotta saját élményeit és széleskörű tapasztalatait a témában. Nagy szeretettel ajánljuk Szandi munkásságát, ha lehetőséged engedi, látogasd meg fb oldalát és jóga óráit is.